Kundvagnen är tom 

Köpvillkor

Firma Linnérs Ateljé AB med org.nr. 559292-2370 har som ambition är att du som kund ska känna att vi ger dig hög service och därför arbetar vi enligt nedanstående köp och leveransvillkor.
 
Köpvillkor
Är du under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd för få att beställa hos oss. Gällande prisbild är det som är angivet dagen då du utför beställningen. Momsen och eventuella fraktkostnader redovisas innan du bekräftar köpet. Fraktkostnad 100 kr per försändelse. Fri frakt vid beställning över 1000 kr.
Alla varor förblir Linnérs Ateljé AB´s egendom till dess att full betalning kommit bolaget tillhanda.
 
Retur och Ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. Meddela oss detta på info@linnersatelje.se .För att du skall kunna nyttja din ångerrätt måste du returnera varan i oskadat skick och absolut nyskick, i originalförpackning om sådan medföljes. Smycken får provas med försiktighet. Undantag gäller om varan är inhandlad i vår fysiska butik Linnérs Ateljé ABdär andra villkor gäller. Undantag gäller även special- eller kundanpassade varor så som personlig gravyr, storleksanpassade smycken, vigsel och förlovningsringar samt andra beställningsvaror med speciell särprägel.
Vid nyttjande av ångerrätten är det du som står för returkostnaden. Tänk på att inte låta gamla adresskortet vara kvar, då risk kan föreligga att du själv får tillbaka paketet. Vi rekommenderar REK.brev så att paketet blir spårningsbart och försäkrat, i händelse att paketet inte kommer fram är det du som kund som måste visa att det är sänt.
Om varan skadas eller kommer bort då du på eget initiativ återsänder den, är du som avsändare betalningsansvarig för godset. Vi rekommenderar därför att du packar försändelsen noga i original ytterförpackning eller likvärdigt packmaterial.
 
Bytesrätt fysisk butik
I vår fysiska butik Linnérs Ateljé AB gäller 30 dagar bytesrätt. Undantag gäller special- eller kundanpassade varor så som personlig gravyr, storleksanpassade smycken, vigsel och förlovningsringar samt andra beställningsvaror med speciell särprägel.
 
Säkerhet
Linnérs Ateljé AB förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.
För att öka våra kunders trygghet vid köp från oss har vi i samråd med vår säkerhetsexpert bestämt att införa nedanstående rutiner för att öka säkerheten vid köp.
  • Vårt interna säkerhetssystem varnar om en order misstänks kunna vara ett bedrägeri. Säkerhetssystemet bygger på ett antal olika parametrar som har satts upp av vår säkerhetsexpert och våra andra samarbetspartners.
  • Om säkerhetssystemet slår till väljer vi att inte leverera aktuell order. Ibland innebär det att en order stoppas trots att det inte rör sig om ett bedrägeri. Vi hoppas att du som kund har överseende med detta eftersom det rör sig om din säkerhet.
  • Alla misstänkta bedrägerier polisanmäls och ärendet lämnas sedan till vår säkerhetspartner för vidare uppföljning.
 
Användning av personuppgifter
Genom din registrering och/eller beställning samtycker du till att Linnérs Ateljé AB och dess närstående bolag lagrar och använder uppgifter om dina inköp samt de kontaktuppgifter du lämnar. Uppgifterna lagras och används för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig samt bättre kunna tillfredsställa dina behov som kund och ge dig bättre service, bland annat genom att göra webbplatsen så personlig som möjligt. Uppgifterna lagras och används även i informations- och marknadsföringssyfte. Detta innebär att Linnérs Ateljé AB och dess närstående bolag kan, såvida du inte skriftligen motsatt dig det, komma att använda dina personuppgifter för att kontakta dig via mail med nyhetsbrev, samt för utskick av erbjudanden från Linnérs Ateljé AB´s samarbetspartners, genom sms, mail eller annan direktreklam, direkt marknadsföring eller marknadsundersökningar.
 
Vi behandlar dina personuppgifter med största försiktighet och garanterar att dina kunduppgifter endast används av Linnérs Ateljé AB och dess närstående bolag. Linnérs Ateljé AB och dess närstående bolag kommer inte, utan ditt samtycke, att vidareförmedla uppgifter om dig annat än om detta följer lagstiftning, eller om det krävs i samband med att du beställt en produkt eller tjänst eller om Linnérs Ateljé AB anser att det krävs för att skydda och försvara rättigheter eller egendom tillhörande Linnérs Ateljé AB och dess närstående bolag.
 
Orderbekräftelse
När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse via mail med information om din beställning. Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser OK ut, skulle det vara något du undrar över så kontakta vår kundtjänst omedelbart på info@linnersatelje.se . Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med kundtjänst. När du kontaktar oss är det bra om du har kundnummer eller ordernummer antecknat. Vill du annullera eller ändra något i din order så ber vi dig att höra av dig till vår kundtjänst så snart som möjligt. Då våra leveranser sker så fort vi hinner, så är det dessvärre inte alltid vi har möjlighet att ändra i ordern, men vi kollar gärna om det går.
 
Rea och erbjudanden
Priserna på rea-artiklar och övriga erbjudanden gäller så länge varan finns i lager om inget slutdatum för erbjudandet anges.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållningen hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt blir restnoterad. Detta beror då på att varan ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.
 
Garantier och reklamation
Sedvanliga garantier gäller på de varor du köper av oss. Vi följer de regler som omfattas av konsumentköplagen. Se www.konsumentverket.se för mer information. Dessa garantivillkor gäller i Sverige.
Om du reklamerar din vara på grund av skada eller felproduktion kommer vi begära in varan och göra en manuell bedömning. Reklamation och garantier gäller ej slitage, handhavande fel eller skador osakade oaktsamhet.
I första hand vid reklamation försöker Linnérs Ateljé AB åtgärda felet. Om åtgärd ej är möjlig och reklamationen godkänns ersätts varan med ny produkt. Då vissa smycken speciellt ringar utsätts för mycket yttre påfrestningar bör de bäras med aktsamhet och ses över hos fackman regelbundet. Vi rekommenderar att smycken med ädelstenar eller pärlor ses över minst en gång om året för att säkerställa att stenarna eller pärlorna sitter fast. Tänk på att inte bära smycken vid tillfällen då extra slitage kan uppstå ex: träning, trädgårdsarbete, visst hushållsarbete, när man sover eller dylikt.

Force Majeure
Linnérs Ateljé AB är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, epidemi, pandemi, karantän, krig, terrorism, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten. Vid dessa oförutsägbara händelser eller omständigheter skall Linnérs Ateljé AB meddela kunden så snart som möjligt.

Kundservice
Vid frågor är du välkommen att kontakta vår kundservice på telefon 0491-17053 måndag till fredag 10.00-17.30. (Lunchstängt mån-fre 12.30-13.30) eller via mail till info@linnersatelje.se

Leveransvillkor

Posten - Hämta vid utlämningsställe

Outlöst paket
För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 350 kr. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkoren är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 60 kr samt dröjsmålsränta och eventuella inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

Läs mer om Postens villkor här: https://www.postnord.se/

(hämtas i butik)

Hämtas på Postmästaregatan 18, 572 30 Oskarshamn

Betalvillkor

Klarna Checkout

Läs mer om Klarna Checkout här: https://www.klarna.com/se/villkor/

Presentkort

Presentkort som är köpta hos Linnérs Ateljé kan användas till betalning av hela köpet eller som delbetalning i kombination med annat betalsätt.